12 Şubat 2017 Pazar

SHINee

Parlayan Shinee ile tanışmayan kalmasın 


SM'nin 2008 yılında çıkarmış olduğu 5 kişiden oluşan erkek grubudur.
Eminim çoğu kişi bu grubu en ince ayrıntısına kadar bilmektedir. Fakat yeni yeni kpop dinlemeye başladıysanız Shinee'i pek fazla ortalıkta göremeyebilirsiniz.
Son zamanlarda Kore'de çok fazla kpop grupları çıkmakta bu yüzden yeni grupların biraz da olsa gölgelerinde kalabiliyorlar bu tür köklü gruplar.
Bende bu yüzden belki bilmeyen, dinlemeyen vardır diyerek hem de son zamanda çok fazla dinlemiş olduğum şarkılarını da sizlerle paylaşmak istediğim için Shinee'i sizlere tanıtmak istedim.

Toplam 14 albümü bulunmaktadır ve bu albümlerin çoğu en çok satanlar listelerinde bulunmuştur. Japonya'da yayınladıkları 'Replay' şarkılarıyla da en çok satan Güney Kore'li grup olmuşlardır.
Kendi reality şovlarını da yaptılar.


Hele bu sıralar idollerin illa bir dizi de rol almaları zorunlu hale geldi.
Bu gruptaki her üye de dizi ve filmlerde yer almışlardır.
Hazır dizi ve filmlerden bahsetmişken üyeleri biraz daha yakın tanıyalım o zaman :)


ONEW (LEE JIN KI)
1989 doğumlu olarak lider görevindedir.
Grubun vokalidir.
SM şirketinde 2 yıl eğitim almıştır.
Descendants of the Sun dizisinde bir doktoru canlandırmıştır.






KEY (KIM KI-BUM)
1991 doğumludur. SM şirketine 2006 yılında katılıp 2 yıl eğitim almıştır.
Çok yönlü bir kariyere sahiptir. Solo albüm çıkarmıştır ve Infinite grubundan Woohyun ile birlikte de ikili olarak bir albüm çıkarmışlardır. Müzikallerde rol almıştır ve son olarak da Driking Solo dizisinde rol almıştır.






KIM JONGHYUN
1990 doğumludur ve grubun ana vokalistidir. Besteci olarak da bir hayli aktif durumdadır. 2005 yılında şirkete katılmıştır. 2015 yılında da 2 solo albüm çıkarmıştır. Skeleton Flower isimli de bir kitap yayımlamıştır ve kitap da yazıp bestelediği şarkıların hikayelerinden bahsetmiştir.





CHOİ MİNHO
1991 yılında doğuştur. Grubun rapçisi olarak bilinmektedir. 2006 yılında SM şirketine katılmıştır. Oyuncu olarak pek çok dizi ve filmde rol almış olsa da oyunculuk kariyeri, güncel olarak yayınlanan Hwarang dizisi ile farklı bir yön almıştır. Hwarang dizisinde Su-Ho karakterini canlandırmaktadır.






LEE TEAMİN
1993 doğumlu olarak grubun en küçüğüdür. Grubun ana dansçısı ve vokallerinden biridir. 2005 yılında SM şirketinin seçmelerini katılarak seçilmiştir. 2014 yılında ilk solo albümünü ve 2016 yılında da ikinci solo albümünü yayınlamıştır. Bu solo albümleri çok ses getirmiştir. 






Son olarak da 
2016 yılının Ekim ayında '1 of 1' isimli albüm çıkarmışlardır.


Benim bu albümden en çok beğendim şarkı 'Tell Me What to Do' isimli şarkı oldu.
Ritmi ve sözleri çok güzel bu yüzden de sizlerle paylaşmak istiyorum.


(x4) Söyle ne yapayım?
Bugünlerde tanıyamıyorum, tanıyamıyorum seni
Her şeyden vazgeçmiş gibi bakan bakışlarını
Ama duyabiliyorum hıçkırıklarını
Söyle ne yapayım?
Belirli bir ilerleme gösteremeyen çiftler
Zamanın kurbanı mı yoksa?
Bitirmemiş olsak da çoktan bitti ilişkimiz
Söyle ne yapayım?
Çözülemeyen düğümler duruyor önümüzde
İlk ben geleceğim sana
Bu çıkmazın sonunda
Dökülen gözyaşlarınla
Sırılsıklam olan yanaklarını silip, soracağım sana
(x4) Söyle ne yapayım?
Söylemesem de bilmeni isterim
Yanlış anlaşılmalara neden olan sadece sendin
Sana yakın hissettiğimden söylediğim sözleri
Söyle ne yapayım?
Düşüncesizce sarf ettiğim kırıcı sözlerimle
Sende derin yaralar açtığım o günü,
Hala bir aptal olduğum gerçeğini hatırlatan sözlerimi,
Silebilseydim eğer..
Yapabilseydim bunu..
İlk ben geleceğim sana
Bu çıkmazın sonunda
Dökülen gözyaşlarınla
Sırılsıklam olan yanaklarını silip, soracağım sana
Söyle ne yapayım? 
(Önce senin söylemeni istiyorum)
Söyle ne yapayım?
(Ağlama daha fazla~)
Söyle ne yapayım?
(Kalbin beni görebilse keşke)
Söyle ne yapayım?
(Ağlama artık~)
Her zaman olacağını düşündüğüm o yerde
Artık yok olacağın düşüncesi bile
Katlanamıyorum, tüm dünya başıma yıkılıyor sanki
Tek miyim senin için?
Bir noktadan sonra beni kontrol etmeye başladın.
Değiştiğini söyleyen ben daha çok değiştim 
Benim için sen tekmişsin fark etmemiş olsam da
Vermiş olduğumuz o söz, boğmaya devam ediyor bizi
Zaman hala yerinde ama bize ait anılar soluyor yavaş yavaş
O gülümseme daha parlak geldi bana
Soğumuş eller daha sıcak oldu
İki yalnız ruh buluştu
Yalnız, yalnız, yalnız, yalnız değiller
Tekrar sana bakıp nefesini hissedeceğim
Biz hariç her şey değişse bile
İlk ben geleceğim sana
(İlk ben geleceğim)
Bu çıkmazın sonunda
(Söyle ne yapayım?)
Dökülen gözyaşlarınla
Sırılsıklam olan yanaklarını silip soracağım
Söyle ne yapayım?
(Önce senin söylemeni istiyorum)
Söyle ne yapayım?
(Ağlama daha fazla)
Söyle ne yapayım
(Kalbin beni görebilse keşke)
Söyle ne yapayım?
(Ağlama artık)
(x4) Söyle ne yapayım?

Okuduğunuz için teşekkür ederim, hoşçakalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşırsanız çok sevinirim :)